Blagovna znamka COVIDIOT
Veliki odbor Urada Evropske unije za intelektualno lastnino (EUIPO) je končno odločil, da figurativne znamke ‘COVIDIOT’ ni mogoče registrirati kot blagovne znamke EU.
Razloga za zavrnitev sta absolutna, saj je znamka v nasprotju z javnim redom ali sprejetimi moralnimi načeli (člen 7(1)(f) EUTMR) in gre za pomanjkanje slehernega razlikovalnega učinka (7(1)(b) EUTMR). Veliki odbor je poudaril, da je: “najpomembnejše vprašanje trivializacija pandemije s prijavljeno blagovno znamko. Prijavljena blagovna znamka se v komercialnem kontekstu posmehuje eni najbolj smrtonosnih in najbolj uničujočih pandemij in s tem trivializira dobro znano tragedijo.” Upoštevali so tudi, da: “COVIDIOT razumejo samo kot splošno sklicevanje na posameznike, ki se v kontekstu pandemije COVID obnašajo idiotsko, in ne kot izraz, ki označuje podvig.”
Odločitev je poudarila pomen upoštevanja temeljnih pravic, kot je svoboda izražanja, pri ocenjevanju registracij blagovnih znamk. Ta odločitev zagotavlja tudi dragocene smernice o uporabi meril za zavrnitev registracij blagovnih znamk na podlagi javnega reda in morale.
Veliki odbor Urada Evropske unije za intelektualno lastnino (EUIPO) je končno odločil, da figurativne znamke ‘COVIDIOT’ ni mogoče registrirati kot blagovne znamke EU.
V oddaji Panoptikum z naslovom Literatura na sodišču, v kateri je nastopila tudi dr. Maja Bogataj Jančič, da je pojasnila pravne pojme, je bilo govora tudi o plagiatih in kršitvah avtorskih pravic. Oddaja je izzvenela kot poskus opravičevanja moralne zavržnosti problematičnih ravnanj avtorice Babnik Ouattara, kar je zelo sporno.
Komentar predstavnic ERA za ukrep 2 za Slovenijo, dr. Maje Bogataj Jančič (ODIPI) in Ane Fidler (CTK), na osnutek Nacionalne strategije intelektualne lastnine.
V torek, 17. 10. 2023, s spremljevalno delavnico v sredo, 18. 10. 2023, je potekal že 4. Dan odprtega znanja. Letos je potekal v organizaciji Open Data and Intellectual Property Institute (ODIPI) in ob podpori Knowledge Rights 21 (KR21).