Blagovna znamka COVIDIOT

Veliki odbor Urada Evropske unije za intelektualno lastnino (EUIPO) je končno odločil, da figurativne znamke ‘COVIDIOT’ ni mogoče registrirati kot blagovne znamke EU.

Razloga za zavrnitev sta absolutna, saj je znamka v nasprotju z javnim redom ali sprejetimi moralnimi načeli (člen 7(1)(f) EUTMR) in gre za pomanjkanje slehernega razlikovalnega učinka (7(1)(b) EUTMR). Veliki odbor je poudaril, da je: “najpomembnejše vprašanje trivializacija pandemije s prijavljeno blagovno znamko. Prijavljena blagovna znamka se v komercialnem kontekstu posmehuje eni najbolj smrtonosnih in najbolj uničujočih pandemij in s tem trivializira dobro znano tragedijo.” Upoštevali so tudi, da: “COVIDIOT razumejo samo kot splošno sklicevanje na posameznike, ki se v kontekstu pandemije COVID obnašajo idiotsko, in ne kot izraz, ki označuje podvig.”

Odločitev je poudarila pomen upoštevanja temeljnih pravic, kot je svoboda izražanja, pri ocenjevanju registracij blagovnih znamk. Ta odločitev zagotavlja tudi dragocene smernice o uporabi meril za zavrnitev registracij blagovnih znamk na podlagi javnega reda in morale.