Dr. Maja Bogataj Jančič na Dnevih slovenskih pravnikov 2010
Dr. Maja Bogataj Jančič je 15. oktobra na Dnevih slovenskih pravnikov 2010 v okviru sekcije “Sodobne tehnologije v pravu EU: od pogodb do iger na srečo” na podlagi primera Google France, Google Inc. v Louis Vuitton Malletier predstavila problematiko zlorabe blagovnih znamk na internetu s pomočjo oglaševalske storitve Google AdWords in podobnih sistemov.
Ti namreč naročnikom omogočajo zakup iskalnih gesel na spletnem iskalniku, delujejo pa tako, da uporabnik v iskalnik vnese iskalno geslo, med zadetki iskanja pa se prikaže tudi oglas subjekta, ki je iskalno geslo zakupil. Problem nastane, ko takšno geslo predstavlja zaščiteno blagovno znamko kakšnega drugega subjekta, ponavadi pa ga zakupi ponudnik konkurenčnih proizvodov oziroma storitev ali pa prodajalec ponarejenih izdelkov. Spletni iskalnik tako ob rednih zadetkih prikaže tudi oglas konkurenta oziroma prodajalca ponaredkov.
V zgoraj omenjenem primeru je Google v večjem delu sicer zmagal, saj je Sodišče EU presodilo, da Google lahko prodaja gesla, ki so enake znamkam, vendar pod pogojem, da jih odstrani, če izve oziroma se zave nezakonitih podatkov in okoliščin. Google pa ne uživa popolne zaščite, saj se lahko spozna za krivega, če se izkaže, da spodbuja kršitve znamk.
Avtorica je med predavanjem ponudila temeljito analizo tovrstnih oglaševalskih sistemov z vidika prava intelektualne lastnine in predvidela učinke sodbe na njihov nadaljnji razvoj.
Veliki odbor Urada Evropske unije za intelektualno lastnino (EUIPO) je končno odločil, da figurativne znamke ‘COVIDIOT’ ni mogoče registrirati kot blagovne znamke EU.
V oddaji Panoptikum z naslovom Literatura na sodišču, v kateri je nastopila tudi dr. Maja Bogataj Jančič, da je pojasnila pravne pojme, je bilo govora tudi o plagiatih in kršitvah avtorskih pravic. Oddaja je izzvenela kot poskus opravičevanja moralne zavržnosti problematičnih ravnanj avtorice Babnik Ouattara, kar je zelo sporno.
Komentar predstavnic ERA za ukrep 2 za Slovenijo, dr. Maje Bogataj Jančič (ODIPI) in Ane Fidler (CTK), na osnutek Nacionalne strategije intelektualne lastnine.
V torek, 17. 10. 2023, s spremljevalno delavnico v sredo, 18. 10. 2023, je potekal že 4. Dan odprtega znanja. Letos je potekal v organizaciji Open Data and Intellectual Property Institute (ODIPI) in ob podpori Knowledge Rights 21 (KR21).